Jumaat, 30 Januari 2009

RM200 punya pasal

Semalam berlangsungnya mesyuarat Majlis TerTinggi UMNO yang membincangkan situasi parti itu dalam politik semasa. Ekoran pemindahan ADUN Bota, maka Tajol terpaksa melepaskan jawatan pengerusi Perhubungan Perak.Keputusan ini sudah dijangka, nasib Tajol merupakan kitaran biasa dalam hukum politik.

Aku lebih tertarik melihat suasana dibawah bangunan UMNO, Dimana kelihatan beberapa ahli berpiket sewaktu mesyuarat sedang berlangsung. Aku juga sudah menjangka hal ini akan berlaku, ahli UMNO pasti memberontak bilamana tabiat mereka yang telahpun menjadi darah daging selama puluhan tahun...cuba disentuh oleh SPRM!

Dahulu BPR juga "gah" dengan tindakkannya, namun bila ketemu kes yang membabitkan jerung... BPR terpaksa berenang ketepian dek kerana bimbang dibaham oleh sang jerung. Tambahan pula, BPR hanya berbekalkan pukat bilis... mana mungkin mampu menangkap jerung!!



Hari ini SPRM sudah mula dipertikaikan, walaupun baru sahaja mencuba pukatnya dan berjaya menangkap beberapa ekor bilis bernilai sekitar RM200, tetapi kelihatan bilis ini cuba menggigit dengan mengunakan barisan gigi kecilnya. Persoalan, Mengapa bilis begitu berani? Mungkin juga kesatuan bilis telahpun membentuk kesatuan ikan yang mana ianya juga digeruni oleh jerung.Alahai..

Hmmm...entahlah...apakah SPRM bakal menerima nasib serupa seperti BPR? mungkin lepas ini segala pukat dan kelengkapannya ditarik semula, dan mungkin juga SPRM akan diarah turun kelaut dan menangkap ikan dengan mengunakan tangan sahaja.Manakala kelengkapan canggih termasuk radar pengesan ikannya hanya boleh dogunakan di Sungai.(haa kalau kes melibatkan pembangkang, baru SPRM boleh tunjuk lagak...kalau UMNO sori brader)

2 ulasan:

  1. Salam...
    Yap!!!setuju..bos saya pun setuju dekat sebelah ni...dia dah jadi pembangkang sekarang..he he..

    Bercakap soal UMNO...teruskan saja style hidup mewah dan pantang di sentuh tu, nanti rakyat hukum dalam PRU13..Manusia dalam UMNO sudah tidak boleh di rawat, mereka ni ibarat dah kena penyakit yang sukar diubati..Perjuangan mereka selari dengan imbuhan yang banyak, jadi tidak hairan jika mereka melenting bila di sentuh, sepertimana yang selama ini pembangkang uar-uarkan, mereka bukan lagi mahu berjuang demi rakyat, tapi lebih kepada berjuang demi poket sendiri. Lagipun tak heran lerrr...bakal presiden UMNO kan bapa segala rasuah.

    SHANA

    BalasPadam
  2. sedih..sedih,kerana SPRM dah jadi musuh UMNO,UMNO memang banyak musuh dan selalu cari musuh.
    Bila agaknya mereka nak berbaik-baiki dengan musuh ya?
    Mungkin hingga mereka tersungkur jatuh,barangkali....mungkin.

    BalasPadam