Isnin, 26 Januari 2009

Dato bikin UMNO SESAK daa!!!


Ketika ini UMNO ibarat orang yang diserang penyakit dimana jantungnya terhenti seketika, makanya waktu ini mereka sedang melakukan CPR bagi membekalkan kembali oksigen dalam tubuh uzur itu yang kelihatan semakin berkurangan. Ini semua disebabkan oleh terjahan Dato Nasarudin yang begitu berani melompat garisan sempadan sekaligus menyebabkan UMNO terpaksa dirawat diunit pemerhatian rapi.

Aku sudah boleh agak permainan apa yang akan dimainkan oleh UMNO ekoran keputusan Dato Nasa petang tadi. Ketika ini sudahpun berlegar propaganda kononnya PKR sedang mengintai kerusi MB Perak, manakala serangan pada Dato Nasa masih belum bermula...sebaliknya Tajol sedang menggunakan pendekatan memujuk. Tajol terpaksa mengambil langkah ini kerana kondisi Dato Nasa tidak sama seperti Kapt B Zahar, sewaktu Kapt memutuskan untuk keluar UMNO dulu... beliau hanya ada bangunan bahagian yang dijana oleh wangnya sendiri.Oleh yang demikian, UMNO terus melancarkan serangan peribadi terhadap Kapt.


Berbeza dengan Dato Nasa, kerusi DUN berada dalam genggamannya...oleh yang demikian UMNO terpaksa bermain tarik tali dulu sebelum menyerang. Aku yakin sekiranya Dato Nasa tidak punya kelebihan itu, Sudah tentu seluruh rakyat Malaysia saat ini sedang menikmati perihal buruk Dato Nasa melalui kaca TV masing-masing. Disini aku kira Dato Nasa juga arif tentang permainan politik picisan media UMNO. Maka keberanian Dato Nasa menentang arus tersebut wajar dipuji serta diberikan sokongan padu oleh semua ahli Parti keADILan Rakyat serta parti-parti Komponen Pakatan Rakyat.


Aku juga percaya.. dalam sehari dua lagi kita sudah boleh melihat pelbagai tuduhan yang amat keras dilemparkan oleh pendekar-pendekar UMNO.Mungkin juga SPRM akan mengendurkan sedikit terjahannya terhadap kes-kes rasuah berprofil tinggi yang bernilai RM200 melibatkan para pimpinan bilis UMNO bahagian. Langkah in juga bertujuan mengelak lebih ramai yang akan menyeberang sekaligus mentalqinkan UMNO Perak.







PS:-Diberitakan waktu ini terdapat beberapa lagi ADUN dan MP yang sedang berkira-kira untuk melangkau garisan kecemasan UMNO! betul ke???? ...kita nantikan babak seterusnya...

1 ulasan:

  1. UMNO sesak?...mungkin kena "ASMA" kut..kalau tak dapat diselamatkan...kojol... polis Malaysia akan klasifikasikan sebagai kes "MATI MENGEJUT"...

    BalasPadam