Ahad, 25 Januari 2009

Pak Din dah Kahwin!!!


Petang semalam aku bersama Al-Bakistani berkesempatan menjengah gedung buku MPH diibukota. Al-Bakistani begitu teruja untuk memiliki sebuah karya bertajuk "Gelombang Kebangkitan Asia" hasil nukilan Dato Seri Anwar Ibrahim. Malangnya buku tersebut hanya bercetakkan bahasa Inggeris.. sedang Al-Bakistani hanya memiliki keupayaan memahami dengan begitu baik sekali bahasa Arab dan Urdu (Hindistani he..)

Tiba-tiba aku dikejutkan dengan panggilan dari Pak Din Merican yang merupakan salah seorang staff pejabat Dato Seri Anwar. Beliau merupakan sifu aku dalam perjuangan perubahan, sifat tawadhunya dengan ilmu walaupun sudah menjangkau usia 70 tahun cukup menakjubkan aku.

Kali ini Pak Din yang sememangnya insan cool memaklumkan pada aku bahawa dirinya sudah berkahwin!! pergh..terkejut seluruh nadi aku. masakan tidak, cara Pak Din beritahu aku " Di..i dah kahwin tau,semalam."(itulah uniknya Din Merican.sentiasa tenang dan rileks.) Terharu dengan berita itu..maka aku berserta seluruh teman-teman iaitu Din Bunga, Jono, Wak kerang serta seluruh warga kerja sukarelawan Parlimen Subang mengucapkan SELAMAT PENGANTIN BARU buat Pak Din dan Cik Cun.

Semoga dilimpahkan rezeki yang lumayan serta dikurniakan kebahagian selamanya. Hmm.. Lepas ini Pak Din tidak keseorangan lagi tidur dibilik Hotel yang didiaminya selama hampir 12 tahun.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan