Ahad, 4 Januari 2009

OBAMA,OIC atau IRAN!!!


Sedari awal aku tidak mahu mengambil tahu siapa bakal menjadi bapak Presiden Amerika, malah perjalanan Pilihanraya mewahnya itupun aku tidak ambil peduli. Berita kemenangan brader kulit hitam dalam merebut tempat ke rumah putih hanya aku ketahui melalui kiriman sms dari seorang teman. Teman aku ini cukup berminat dan amat sekali mengharapkan kemenangan brader yang punya ayah tiri berbangsa Indonesia ini.


Pada aku, siapapun menjawat jawatan bapak Presiden Amerika, ianya tidak akan memberi sebarang natijah pada dunia islam.Hal ini samalah seperti mengharapkan bakal Presiden UMNO menukar nama partinya kepada PAKEMBAR bagi mencerminkan Melayunya parti itu.



Aku juga sama sekali tidak akan mengharapkan bukan sahaja Pengerusi bahkan keseluruhan organisasi OIC!! dalam menangani penderitaan Palestin. Mereka hanya mampu menghabiskan wang rakyat masing-masing dengan menganjur siri mesyuarat mewah yang tidak berkesudahan!







Aku kira lebih baik tiada pertubuhan ini kerana tingkahlaku pesertanya amat menjelekkan.Ketika ini aku mula berasa kagum dengan semangat Iran, tapi bolehkah kita mengharapkannya???

Tiada ulasan:

Catat Ulasan