Rabu, 7 Januari 2009

everyone can FLY!


Dikala ini aku ada terdengar akan ada airport baru yang bakal dibina diLabu Neg.Sembilan, perasaan aku juga ingin tahu siapa yang begitu bertuah bakal dikurniakan tender itu..dan apa perlu airport dikawasan tersebut sedang KLIA cukup mewah dan besar bagi menampung keperluan tersebut.

Dalam pada itu, aku juga berasa aneh, ketika aku sedang mempersiapkan diri untuk menempuh kegemilangan kegawatan ekonomi... Serta aku juga masih menanti sekiranya ada cadangan persediaan dari kerajaan bagi membantu aku yang sememangnya telah gawat ekonominya semenjak kenaikkan harga minyak dulu...Malangnya kerajaan nampak lebih cenderung membantu serta menyelamatkan para koporat yang sememangnya kaya!

Namun kerunsingan ini aku pendamkan memandangkan aku kenal siapa yang menjadi pemerintah saat ini.YA..aku amat kenal cara dan sikap mereka yang begitu prihatin terhadap sanak-saudara mereka. Justeru 51 tahun dibawah cengkaman pemerintah ini, telah membuat aku mangli (istilah Kedah) dengan kebobrokkan sistem mereka.

Aarghh...aku mungkin terlalu sangka buruk terhadap Pemerintah, mungkin dengan adanya airport ini, maka mudahlah rakyat sekitar Labu melancong keluar Negara setiap hari. Inilah bukti ekonomi negara masih kukuh walau terlihat jelas peratusan pengangguran semakin tinggi dan harga barang kekal tinggi.(ape ade hal..duit rakyat banyak lagi, KWSP melambak lagi.Pembangkang tau apa?)

Inilah Satu lagi projek kerajaan BN!

ps: sumber malumat diperolehi dari Che Det. err...sape die che Det ni? die bekas PM ke? camne die tau pasal projek ni?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan