Sabtu, 27 Disember 2008

CICAK MENGKARUNG MULA MENGAUM!!


Sebaik selesai program berbentuk wacana yang melibatkan Khairy dan Husam diKelantan tempoh hari, isu perlaksanaan Hudud terus heboh diperkatakan. Media arus penguasa pula terlihat rancak melapor pandangan berkaitan hukum ini. Pada aku, senario ini baik sekali.. ini kerana secara tidak langsung kita dapat membentuk ruangan diskusi ilmu berkaitan perlaksanaan hukum Hudud secara terbuka, berbanding sebelum ini .

Dalam kesibukkan kita membicarakan topik berkaitan perlaksanaan hukum Hudud, Tak semena-mena muncul hero tamil tanpa diundang. "Bagaikan cicak mengkarung mula mengaum" hero bangka ini mencabar Anwar Ibrahim supaya nyatakan pendirian berhubung perlaksanaan hukum hudud.

Samy Vellu bukanlah asing bagi rakyat Malaysia, kita akan teringat wajahnya yang berambut palsu itu tatkala melalui jalanraya berTol di Malaysia. Semenjak kekalahan cukup memalukannya pada PRU-12 8 mac yang lalu, Samy seolah cuba mencari isu bagi melonjakkannya kembali kepersada politik tanahair.

Bagi mengambarkan sifat prihatinnya terhadap bangsanya, Samy mengingatkan Anwar bahawa Kaum india yang mengangkat bendera PAS pada PRU-12 lalu bagi menjahanamkan Samy sudah kecewa dengan Pakatan Rakyat!! Oh yeke... Samy kata lagi: mereka akan berasa ditipu jika undang-undang ini dilaksanakan!! ALAHAI..

Ayoyo Mr.Samy! apa lu cerita? lu tau ka apa itu hudud? Barangkali Samy mudah lupa, Namun semua masyarakat india tidak sekali-kali melupai bagaimana hebatnya Samy membela mereka dulu. Kerana sifat Samy yang prihatin itulah saham MAIKA lenyap entah kemana. Kerana Samy mahu membela nasib bangsanya itulah menyebabkan Samy mampu naik MERCEDEZ sedang kaum india kekal merempat. Dan kerana sifat mulianya itulah, maka bendahari MIC dipecat olehnya laksana diktaktor.

MR.Samy! u punya kawan aa.. itu Ling leong sik, CheDet, Lim keng Yeik ..suma sudah berenti. lagi satu u punya number 1 enemy Phandithan pun sudah meninggal, u punya worang suma sudah tak mau sama MIC.Lagi u mau tunjuk hero ka? Cit Pooorraaahhh...





1 ulasan:

  1. Salam saudara Eddie.

    Semoga tahun baru hijriyah akan menguatkan lagi taqwa kita kepada keESAan ALLAH swt.

    Harapan dan doa saya semoga saudara serta keluarga sentiasa berada di bawah naungan peliharaan ALLAH swt

    Salam takzim
    Sofi.

    BalasPadam