Jumaat, 30 Oktober 2009

Yahya Sahri : satu contoh dan pengajaran!


Baru keluar???? aku ingat dah keluar lama dah! itu reaksi awal aku terhadap isu ADUN MESRA Be eNd Port Klang. Sikapnya yang selama ini bermain tarik tali membuatkan aku hilang perhatian terhadap ADUN LOMPAT terbaru ini. malas nak pikir!


Alasan yang diberikan kononya curiga dengan Anwar Ibrahim berhubung kes liwatnya juga tidak menggemparkan aku.Apatah lagi menyedari disebelahnya adalah orang kanan mat sumpah, so..apa lagi skrip terbaik yang mampu dikarang selain isu itu! hehehe....alahai


Aku melihat sikap sesetengah pimpinan mutakhir ini cukup menjelekan, kalau dalam pidato masing-masing cukup berapi menyahut cabaran dan berani mendepani tekanan waimma apa sekalipun..chewaahh.. "Kusangka panas hingga kepetang,rupanya hujan ditengah hari" itulah pepatah paling sesuai untuk kondisi mereka sekarang. Jaguh-jaguh yang kononya mahu menggalas aspirasi rakyat sebelum menang, kini kelihatan mula mencatur agenda peribadi. Malah lebih memualkan aku bilamana ada segelintir pemimpin yang dah mula perasan!!!!! Ptuih


Pada aku saat ini ialah, biarlah semua yang berasa nak keluar tu pergi! ketiadaan mereka itu memudahkan para pejuang yang lain menfokuskan kepada matlamat asal perjuangan yakni menuntut perubahan dan keadilan. Bagi semua aktivis dan reformis selama ini PKR bukanlah semata - mata badan politik tetapi ianya adalah wadah yang membawa pencerahan.


Memahami bahawa perubahan itu sifatnya adalah berterusan dan ianya tiada masa istirehat, maka sampai kini kesemua aktivis dan reformis tulen masih berdiri kukuh mempertahankan prinsip! Itu bedanya antara pejuang dengan pelaku politik.


Aku kagum dengan seorang tokoh diSelangor yang bernama Yahya Sahri. walau tidak punya hubungan rapat namun memerhati sosok pejuang ini benar-benar mengesankan aku. Yahya tidak sesekali berpaling walau dicemuh dan difitnah. Tekad dan iltizam beliau benar-benar teruji suatu waktu dahulu. Saat itu aku menjangkakan bahawa kemungkinan beliau akan mengambil tindakan keluar Parti. Sori beb...ini Yahya bukan calang jawa! ini jawa keterunan pendekar!


Alhamdullilah sangkaan aku meleset, ternyata beliau seorang yang berprinsip dan bermaruah. Setelah sekian lama bergelumang dengan tekanan maha dahsyat dari UMNO mungkin menjadikan Yahya Sahri begitu kental hingga kini. Inilah antara contoh pejuang tulin!! Makanya YB-YB serta semua ahli parti sekalian jadikanlah Yahya Sahri sebagai contoh dalam perjuangan, "Membujur lalu Melintang Patah!"


Lawan tetap Lawan!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan