Jumaat, 2 Oktober 2009

Menjelang Bagan Pinang

Menjelang PRK Bagan Pinang, esok adalah hari penamaan calon bagi merebut kerusi DUN tersebut. Lazimnya jika kerusi itu adalah kawasan UMNO, Maka hari penamaan calon dan membuang undi akan jatuh pada hari cuti umum.Ini bagi memudahkan penyokong UMNO keluar mengundi dengan begitu selesa sekali.

Laporan utusan menyebut SPR mensasarkan sebanyak 80% pengundi akan keluar menunaikan tanggungjawab mereka pada 11 okt depan. Aku setuju dengan sasaran tersebut, almaklumlah cuti umum. Oleh yang demikian, secara peribadi aku juga ada membuat perkiraan bagi meramal keputusan PRK kali ini.

Memandangkan kawasan PRK ini sudah dipenuhi dengan undi POS, manakala UMNO kelihatan semakin terdesak memerlukan kemenangan ekoran kekalahan demi kekalahan yang diterimanya pada PRK lepas. Sudah tentulah Undi POS akan memihak kepada mereka dan aku yakin ianya sebanyak 90% akan jatuh memihak kepada UMNO.

Justeru memiliki undi bonus sebelum memasuki medan pertarungan, UMNO hanya perlu menggerakkan ahlinya untuk keluar mengundi ,dan hari yang dipilih oleh SPR amatlah membantu jentera UMNO kali ini.

Makanya UMNO akan menang besar dan mungkin mencecah 8 ribu undi setelah dicampur dengan Undi POS sebanyak 4ribu.Manakala calon PAS akan hanya mampu meraih sekitar 4ribu lebih sahaja TANPA KEHADIRAN UNDI POS kedalam kantungnya.Pada Masa itu UMNO akan mendabik bahawa rakyat sudah bersama mereka. Media milik penguasa pasti akan mencanangkan "1Malaysia" yang menjadi produk terbaru selepas Hadhari sudah mendapat dukungan penuh rakyat Malaysia.HAHAHAHAHA.....

Malangnya kemenangan melalui undi POS ini hanyalah akan disambut dengan girang oleh Pak Abu Seman dan Pak Ipin cawangan Sri Indah. Manakala rakyat 1Malaysia akan menyambutnya dengan melaungkan POOOODAAAHHH!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan