Selasa, 6 Oktober 2009

Tinjauan keBagan Pinang:AMUK dan AL-BAKISTANI

Semalam aku berkesempatan turun keBagan Pinang bersama Al-Bakistani bagi meninjau suasana disana.Dengan membatalkan kesemua program kami bertolak selepas Maghrib menuju Port Dickson.Sepanjang perjalanan aku melayan keletah Al-Bakistani yang asyik melayan lagu berbentuk metal dari kumpulan AMUK.Terpegun melihat Al-Bakistani turut sama menyanyi lagu jeritan Batinku versi metal.Hahaha...tersembul urat leher tatkala beliau cuba meniru suara Bandi!!Sejurus tiba di pekan PD, aku dan Al-Bakistani solat diMasjid Bagan Pinang,berhampiran Masjid tersebut dimaklumkan oleh jemaah disana adalah ceramah Datuk Seri Nizar Jamaluddin.

Aku melihat suasana agak suram walaupun sudah masuk hari ke-3, PAS maseh meneruskan pendekatan ceramah manakala UMNO kekal dengan program berkonsepkan bangsawan.Disana-sini terdapat khemah-khemah yang mewah disediakan oleh UMNO disamping makanan dihidangkan KHAS buat pengunjung dan pengundi Bagan Pinang.

Kurang pasti samada artis turut diheret sama kemajlis kempen UMNO kali ini,tapi itu bukanlah perkara luar biasa bagi parti penguasa itu.Jentera PR secara peribadinya aku melihat agak perlahan. Mungkin itu adalah strategi atau mungkin sahaja lemah sebaik melihat lambakan Undi POS yang terlampau.

Pada hemat aku, kita tidak seharus gusar dengan penangan tersebut.Kita telah dididik sekian lama agar terus berjuang waimma apa terjadi sekalipun.Bak kata pepatah "membujur lalu melintang patah" mungkin UMNO akan menang dalam PRK kali ini.Tetapi biarlah kita kalah kerana MELAWAN!

Selamat berjuang sahabat seperjuangan diBagan Pinang, Semuga dilimpahkan kekuatan dalam menempuh cabaran dari penguasa UMNO.

LAWAN TETAP LAWAN!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan