Isnin, 5 Oktober 2009

sayu buat sicomel.

Setelah kian lama berusaha....malam tadi suatu kenyataan tepat menyinggah ketelinga.Kenyataan yang bisa membuat aku lemah serta hilang upaya....ianya bagai halilintar yang menerkam mangsa tanpa sedikit ehsan.

Aku mula tertarik dan mula menyayanginya kerana terpikat dengan sikap nakal dan keanak-anakkan yang dipamerkan olehnya.Menyingkap kenangan awal pertemuan tatkala aku berada dalam kekusutan, dia menerpa masuk kedalam lingkunganku.Aku saat itu cukup buntu memikirkan masalah serta kehilangan yang bakal aku tempuh.

Namun dia amat tangkas mengisi ruangan itu, dia benar-benar membuat perasaanku tenang.Dengan caranya itu, ditambah pula pengalamanku yang pernah kehilangan, aku mula bimbang. Kebimbangan bahawa apakah mungkin aku juga akan kehilangan sicomel ini?

Bertitik tolak pada itu,perasaan yang sepatutnya tenang mula berasa sedikit risau.Aku benar-benar mahu memilikinya, hati aku begitu kuat menjerit mengarah agar aku berbuat sesuatu.Aku mula berusaha sedaya upaya untuk memiliknya secara mutlak, namun ia bukanlah suatu yang mudah....kelihatan seolah ada sesuatu yang menghalang.

Dan malam tadi berita akan kebenaran bahawa sememangnya telah lama wujud tembok pemisah antara kami berdua.Hmmm....aku bingung..dan sukar untuk membuat keputusan.Sicomel itu telah benar-benar menjerut hatiku hingga sukar akalku membuat pertimbangan.Apakah aku patut MELUPAKANNYA? atau mungkin saja terus berusaha? entahlah...

1 ulasan:

  1. Sory baru terbaca...

    Dalam sangat bunyinya tu..... dah terjerat ker....
    Apa-apapu sebelum buat apa-apa keputusan pandanglah sekeliling... berbaloi ke????????

    A+A

    BalasPadam