Isnin, 10 Ogos 2009

Ramadhan diPermatang Pasir.

(Sekadar Hiasan)

Bagus! Tepat! Telus! Suci! Bernas! Hong Kong!...Keputusan yang dibuat SPR. Lengkaplah segala telahan rakyat dan blogger selama ini, Pilihanraya Kecil DUN Permatang Pasir diBulan Puasa!

Pastinya keputusan ini dibuat setelah mengambil kira segala kepentingan dan keperluan keselamatan (UMNO). Oleh itu, PRK DUN Permatang Pasir akan menyebabkan ramai pengundi luar kawasan akan berbelah bagi untuk pulang. Ini kerana mengenangkan kos kehidupan yang semakin meningkat dewasa ini.

Disamping itu juga, pihak PR akan menemui laluan sukar untuk berkempen melalui satu-satunya peluang yang ada iaitu pentas ceramahnya. Manakala dipihak UMNO - BN masih punya saluran media untuk memperkemaskan serangan propaganda mereka. Dengan ini cara ini pastinya akan berlaku sekali lagi kesuraman Pilihanraya seperti Penanti.

Pondok panas yang menjadi benteng terakhir culaan dan kempen pilihanraya pula telahpun dimansuhkan. Aku yakin dan percaya, cara ini akan menyebabkan undi majority PR akan berjaya dikurangkan.Dikala itu, Media akan terus tanpa segan silu mencanangkan bahawa sokongan keatas PR semakin menurun dan UMNO semakin kukuh.(perghh)

Sungguh hebat permainan kali ini, tapi dalam hal larangan pondok panas dalam PRK DUN Permatang Pasir kali ini, aku agak kurang bersetuju. Mengapa tidak diletakkan sahaja garis panduan seperti menghadkan jumlah peserta disetiap pondok panas tersebut?

Bukankah dengan cara ini akan memudahkan anggota PDRM mengawal selia setiap kawalan keselamatan disetiap pusat mengundi dengan lebih berkesan. Apapun aku tetap hormat dan kagum pada setiap anggota PDRM yang bakal dikerah ke DUN Permatang Pasir kelak. Setiap mereka hanya mahu menjaga keselamtan dan keamanan, oleh yang demikian janganlah kita memandang serong kepada kesemua anggota PDRM, Kerana yang buruk itu hanyalah segelintir serta mereka yang punya kepentingan. Manakala anggota keseluruhan masih berpegang teguh dengan prinsip dan mahu menjalankan tugas dan amanah dengan tuntas.

Selamat berjuang petugas PRK DUN Permatang Pasir! selamat mengundi kepada seluruh rakyat Permatang Pasir!

1 ulasan:

  1. ASSALAMUALAIKUM,

    GAMBAR TU CANTIK BETUL..........
    RAMAI YANG MEMUJI... SAMA JE NGAN YANG BELAKANG TU.........

    A+A

    BalasPadam