Isnin, 24 Ogos 2009

LUNAS: bila kalah semua pilihanraya kecil...

Setelah gagal dalam kesemua pilihanraya kecil, kini UMNO mula gelabah. Pilihanraya yang sepatutnya menjadi medan pertarungan sudah mula dijauhi.LUNAS hanyalah satu lagi hikayat mainan UMNO, keputusan yang dibuat kononya kerana hilang percaya kepada Anwar Ibrahim sudah diduga dari awal. Apa lagi alasan selain itu?

Jika direnung kembali kepada kesemua ADUN LOMPAT tersebut, mereka akan menjadi begitu teruja tatkala skandal mereka berkumandang melalui media penguasa. ADUN LOMPAT Perak misalnya, kedua mereka kononya dituduh dan punya bukti bahawa sememangnya mereka terlibat dengan kegiatan rasuah.Tuduhan tersebut dilemparkan oleh UMNO dan disiasat oleh SPRM. Akhirnya kedua mereka insaf barangkali, tempat perilaku seumpama mereka bukanlah PKR tetapi UMNO. Bertitik tolak dari tekad itulah kedua mereka isytihar selaku ADUN bebas (LOMPAT) yang cenderung kepada UMNO BN sambil disaksikan oleh 1Malaysia.

Kini gendang LOMPAT mula berkumandang diSelangor, Khabarnya seorang dua kononya kepingin benar mahu meLOMPAT. Pada aku biarlah, aksi mereka itu jelas menunjukkan maruah mereka hanya bernilai melalui kepingan-kepingan wang. Aku walaupun sudah dapat menduga akan nasib Brader Jono, abg Man dan ramai lagi marhaen Selangor jika UMNO berjaya meLUNASkan hajatnya untuk merampas negeri ini, aku berkeyakinan bahawa tidak akan sesekali mereka melutut menyembah UMNO seperti ADUN LOMPAT! Maruah mereka cukup tinggi....

Pak Long: maruah kami lagi mahal dari mahligai 24 juta tu!!!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan