Khamis, 26 Mac 2009

KHAIRY Jamaluddin LOVE KHIR TOYO


Debaran siapa yang bakal menerajui Pergerakkan Pemuda UMNO akhirnya sudah terjawab. Khairy Jamaludin telahpun diistihar selaku pengemudi sebuah pergerakkan yang lebih dilihat sebagai "Kelab Jutawan Muda" itu.

Mengamati jumlah undi yang diperolehi KJ semalam, secara teknikal dan prinsipnya beliau sememangnya layak dinobatkan selaku pemenang.Namun jika dilihat dari sudut moral, sesungguhnya KJ telahpun tewas. Hal ini disebabkan telah berlaku pecahan undi, ekoran pertandingan 3 penjuru diantara KJ, Mukhriz dan juga Khir Toyo.

KJ hanya mendapat sekitar 304 undi manakala Mukhriz mendapat 232 undi dan Khir 254 undi. Sekiranya Khir Toyo dengan rela (sedar diri) menarik diri daripada bertanding, berkemungkinan besar Mukhrizlah yang akan dijulang selaku Ketua Pergerakkan Pemuda UMNO yang baru. Ini kerana jika dicantumkan jumlah undi diantara Khir dan Mukhriz, ianya akan menjadi sebanyak 486 undi. Bermakna KJ akan tewas secara majoriti sebanyak 182 undi dan Mukhriz akan menang dengan bergaya setelah mendapat mandat besar dari segi Prinsip dan moralnya.

Oleh yang demikian, amatlah wajar sekiranya Khairy mengucapkan jutaan terima kasih kepada Khir Toyo atau lebih dikenali dikalangan rakyat Selangor dengan nama "Wak Botox". Jika tidak kerana juaknya Khir Toyo untuk merebut jawatan elit tersebut, sudah tentu Khairy akan mengiringi sekali ayah mertuanya keluar dari jamuan tahunan gerombolan itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan