Jumaat, 1 Mei 2009

suara hati...

Coretan rasa dari lubuk hati kecil aku, sukar untuk ditafsirkan dalam karangan seperti selalu.....adakalanya aku dihujani dengan persoalan akan kemahuanku,kehendakku serta keinginan yang masih belum tercapai. Apakah aku layak bergelar pejuang? apa tuntutanku? mengapa aku menyepi tatkala mereka berpencak sambil mendabik sombong dengan kekuatan yang sementara?

Sepi sedang menanti
Dipenghujung sebuah mimpi
Kembara rimba Fantasi yang tak bertepi
Jadi resah sang realiti

Hanya rasa dendam tersimpan dijiwa
Jadi alasan yang meruntuh kecewa
Hilang rasa sedar apa kemungkinannya
Bila kubur masa digali semula

Biar bumi dipijak
Langit pasti tak berganjak
Biarlah kebenaranmu berkata tidak
Namun ku tetap bergolak

Aku sendiri
Takkan peduli
Masa yang pergi
Kutuntut kembali
Walau ilahi
telahpun berjanji
Untung dan rugi
pasti diadili

Tiada ulasan:

Catat Ulasan