Jumaat, 22 Mei 2009

UMNO TIDAK BERTANDING DIPERAK.....?


Keputusan UMNO-BN untuk tidak turun bertanding diPenanti bakal menjadi sejarah diMalaysia, Tambahan pula alasan yang diberikan "kununnya" mahu mengelakkan pembaziran wang rakyat, disamping menolak apa yang disebut sebagai "helah pembangkang".


Melihat keputusan serta alasan yang diberikan itu, ia hanyalah mempamerkan sikap bacul Presiden UMNO itu sendiri.Bahkan sikap bekas Presidennya yang sering dikatakan lembik dahulu dilihat lebih berani! Permatang Pauh yang menyaksikan penyandangnya Wan Azizah meletakkan jawatan bagi memberi laluan kepada suaminya yang juga penyandang asal kerusi tersebut, keputusan itu disambut oleh Pak Lah dengan tetap menurunkan calon....walaupun ada terdapat suara-suara yang mahu UMNO-BN menarik diri ekoran kawasan tersebut merupakan kubu kuat Pembangkang.


Pak Lah mungkin tersenyum melihat situasi UMNO saat ini, dengan keputusan yang mencatat sejarah ini...jelaslah bahawa kemungkinan besar Najib yang menjadi penyumbang besar kepada punca kekalahan UMNO-BN dalam PRU-12 lalu. Bimbang dengan kemungkinan tersebut, makanya Najib mengambil keputusan agar UMNO tidak menurunkan calon dalam PRK Penanti.Dengan cara itu, dapatlah hendaknya Najib mengelak daripada dianggap sebagai liabiliti kepada parti tertua itu.


Hmmm......Apakah juga nanti, tatkala sudah tidak mampu mengelak...dimana DUN Perak terpaksa dibubarkan.Apa mungkin Najib akan sekali lagi bertindak untuk melarang partinya daripada menurut serta menentang gagasan Pembangkang diPerak? Bukankah Najib sudah menyebut..."tidak perlu bubarkan DUN Perak, Ini kerana ianya merupakan pembaziran wang rakyat sekiranya Pilihanraya DUN diadakan".


Oleh yang demikian, ahli UMNO sewajarnya sudah boleh melihat siapa sebenarnya beban dalam parti tersebut.Atau mungkin sahaja Parti UMNO sememangnya sudahpun diBEBAN dengan para koruptor?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan