Sabtu, 23 Mei 2009

PENANTI umno diMANEK URAI

(tenangnya hidup tanpa UMNO-BN,semua orang boleh kawan)


Hari yang dari sebelumnya, jika dahulu...seringkali media Penguasa menggambarkan bahawa para penyokong pembangkang kononnya "GANAS".Oleh sebab itu...Pasukan Keselamatan terpaksa dikerah seramai mungkin bagi mengawal keadaan dikawasan yang mengadakan Pilihanraya Kecil.Bajetnya sudah tentu menelan jutaan ringgit wang rakyat!

Makanya hari ini terbuktilah bahawa bukanlah ahli atau para penyokong parti-parti pembangkang yang gemar menimbulkan kekecohan,sebaliknya ia datang dari gelagat ahli atau para penyokong upahan parti UMNO-BN! Proses penamaan calon pagi ini berlangsung dalam suasana yang cukup damai. Anggota keselamatan juga ramai yang tersenyum sambil meraikan suasana santai dalam tugas.

Peristiwa diPenanti ini merupakan sejarah yang amat berharga, Najib selaku Presiden baru UMNO(Baru) telah mengambil tindakan yang tidak pernah dilakukan oleh Tunku,Tun Razak,Tun Hussein, Tun M(apanama) dan Tun Lah. Malah Tun Lah yang dicop sebagai Presiden paling lembik dalam sejarah UMNOpun tidak pernah bertindak sedemikian rupa.

Keputusan yang diambil oleh Najib berdasarkan alasan mahu menjimatkan wang rakyat, setuju! bukan sahaja benar-benar menjimatkan,bahkan ianya cukup tenang! Pun begitu, UMNO tidak akan sesekali membiarkan ketenangan diPenanti merebak ke Manek Urai. Oleh yang demikian, UMNO berasa sedikit keberanian untuk mencuba nasib sekali lagi disana memandangkan pemegang rekod menTKOkan UMNO selama ini sudah lagi tiada. alahai....

(aman sungguh rasanya)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan