Jumaat, 22 Mei 2009

ZAMBRY MENANG: dah agak dah......


Sejak pagi tadi aku menerima sms yang bertanya tentang keputusan Kes antara Nizar dan Zambry, jujurnya aku mengatakan pada mereka semua..bahawa aku punya keyakinan yang Zambry akan MENANG kes ini!

Walhasil,ramailah yang marah pada aku hahaha...termasuk Pak Long aku sendiri! dipejabat juga begitu, rakan-rakan walaupun sudah punya pengalaman... namun kelihatan masih mahu meletakkan harapan tinggi agar kemenangan berpihak pada Nizar. Sebetulnya aku juga begitu, mahukan Nizar kembali sebagai MB dan terus membubarkan DUN agar rakyat dapat memilih siapa yang paling layak menerajui Darul Ridzuan.Tetapi mengenangkan sudah mangli (istilah kedah) dengan cara politik diMalaysia, makanya meletakkan harapan yang begitu tinggi hanyalah sia-sia....inikan Demokrasi ala Malaysia.

Akhirnya termaktublah sebentar tadi, Zambry dikatakan SAH selaku MB Perak! walaupun ada yang berasa aneh dengan keputusan tersebut tatkala cuba melihat kes ini dari sudut perundangan dan perlembagaan, aku nasihatkan...adalah sebaiknya anda semua kembali menghayati slogan "MALAYSIA BOLEH!' serta menikmati demokrasi ala malaysia ini. Dengan cara ini anda semua akan menjadi setenang aku!hahaha


pak long: " lepaih nih Zambry pi bubar DUN Perak, sebab BN da siap cuci bilik gerakkan depa."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan