Ahad, 19 April 2009

TERIMA KASIH SAHABAT

Pertama-tama sekali aku ingin ucapkan terima kasih kepada SHANA dan ATIE, keprihatinankamu berdua amat dihargai.Nasihat SHANA cukup bermakna manakala ATIE memberi kata semangat yang cukup besar ertinya.

Keadaan ibu masih tidak banyak berubah, beliau agak uzur menanggung derita.Pun begitu, jelas terpancar semangat diwajahnya.Aku masih berkampung diHospital, kerja terbengkalai....mujur punya majikan yang prihatin.Pesanan agar sentiasa berada disisi ibu dan berdoa kepada Allah SWT cukup meruntun jiwa.Hmmm....barangkali aku cukup bertuah mempunyai majikan sepertinya...

Kecekalan majikanku ini cukup mengujakan diriku, aku sejujurnya tidak pernah menganggap beliau selaku majikan selama ini....tetapi lebih melihatnya sebagai sahabat seperjuangan. Kesungguhan,kecekalan dan iltizam yang dipamerkan adakalanya membuatkan aku berasa iri hati terhadapnya.Pernah aku bertanya pada diri aku, darimana datang kekuatan yang ada padanya?

Aku juga berasa sayu bilamana melihat usahanya sering digagalkan oleh mereka yang kurang memahami aspirasinya.Keadaan ini membuatkan beliau senantiasa berada didalam situasi yang menekan, namun begitu beliau tidak pernah sekalipun merasa jemu untuk terus berusaha.Disinilah sifatnya yang mengagumkan aku, caranya mendepani sesuatu cabaran telah membuatkan aku berasa kerdil bila berada didalam lingkungannya.

Itulah majikanku, seorang yang cukup kental semangat serta punya jiwa besar dalam mengharungi kitaran kehidupan.Sukar untuk aku menjadi sepertinya,Tetapi...aku amat yakin,untuk menjadi lebih baik daripadanya pasti boleh! Untuk itu...tiada sebab untuk aku mengalah...LAWAN TETAP LAWAN!

1 ulasan:

  1. Salam..
    Baguslah kalau begitu..Teruskn perjuangan.

    SHANA

    BalasPadam