Ahad, 17 Ogos 2008

SUMPAH SAIFUL: ANWAR dijulang!

Menyertai perarakkan penamaan calon,bukanlah asing bagi aku. Ianya telah menjadi kebiasaan aku bila tiba musim Pilhanraya samada kecil atau umum.Pernyertaan kali ini merupakan sejarah bagi aku, kerana ianya melibatkan seorang tokoh yang menjadi antara 100 orang paling berpengaruh dunia.Tambahan lagi pilihanraya kecil ini merupakan pertarungan akhir bagi tokoh tersebut.

Lautan manusia memenuhi pusat penamaan calon dengan mengibarkan bendera keADILan sejak jam 6 pagi lagi, menyebabkan aku berasa terpegun. Semua jalan terpaksa ditutup bagi memberi ruang orang ramai meletakkan kenderaan masing-masing, hingga lebuhraya juga menjadi tempat meletakkan kenderaan. Polis P.Pinang harus diberi pujian kerana cukup toleransi melayan kerenah peserta yang adakalanya melampaui batas.

Laungan REFORMASI memecah kedamaian pagi di Permatang Pauh sebaik Anwar diumum antara calon pilhanraya kecil tersebut. Umpama laungan wajib,MONGOLIA! bergema sebaik Najib muncul dipentas penamaan calon.

Uniknya, lautan manusia yang mencecah ratusan ribu ini hadhir sebaik Saifuk melafazkan sumpahnya di masjid negara. Rata-rata peserta memandang sinis malah ianya menjadi pembakar semangat juang mereka bagi mengharungi Pilhanraya Kecil tersebut. Aku berasa saiful membantu Anwar merealisasikan Harapan Baru Untuk Malaysia dengan sumpah dangkalnya itu,Benarlah apa yang Dato Seri Anwar ucapkan pada aku tatkala aku lahirkan kebimbangan taktik UMNO yang akan menggunakan isu Saiful semaksimum mungkin,"Orang permatang Pauh dah MANGLI dengan politik najis yang dimainkan UMNO". Lepas ni aku cadangkan pihak lawan boleh menggunakan petikan upacara sumpah tersebut secara berulang di RTM dan TV3 bagi membakar semangat rakyat untuk membenamkan UMNO-BN.

"UMNO-BN salah orang, lagi tekan lagi LAWAN!"

LAWAN TETAP LAWAN!

1 ulasan:

  1. Biarlah dia bersumpah, yang penting mainan sumpah sekarang sudah menjadi satu budaya buat orang Islam. Mari kita fokus utk kemenangan DSAI di Permatang Pauh. Gunakan blog kita utk berkempen.

    Rakan2
    Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
    bagi komen setiap artikel yang saya tulis. …ada artikel baru

    BalasPadam