Isnin, 11 Ogos 2008

khabarkan pada mereka keindahan islam!!


Mari kita anjurkan satu forum Negara berkebajikan mengikut sudut islam. Kita jemput semua NGO,badan politik serta orang ramai hadhir mendengar apa itu keADILan yang dimaksudkan dalam Islam.

kita beritahu mereka konsep negara islam yang Nabi S.A.W. tubuhkan diMakkah dan Madinah. Apa jaminan Nabi pada orang bukan islam ketika itu, dan bagaimana sistem perundangan islam yang Nabi laksanakan mengikut Al Quran.

Aku percaya kesemua permasalahan atau isu-isu yang terbuku dibenak orang bukan islam sudah tersedia jawapannya.Dan inshaAllah, mereka akan menerima islam dengan tangan terbuka. Apa yang berlaku sekarang, adalah merupakan hasil dari pemerintahan UMNO-BN yang mengamalkan sistem pecah perintah ajaran penjajah. kita diblokkan mengikut kaum, lebih teruk lagi para ulama diblokkan disatu daerah yang hanya menjaga serta mengawal hal-hal berkaitan puasa,sembahyang dan zikir. Hal pentadbiran pula dijalankan oleh satu puak yang digelar kononnya profesional.

Inilah yang dipanggil sekular,sistem pemerintahan negara tidak merujuk mana-mana kitab ugamapun,baik islam,Budha ataupun Kristian. Sistem dijalankan menggunakan akal manusia,setiap perkara hanya dipandang melalui logik sahaja.

Sengaja dipecah perintahkan atau diblokkan kita semua agar kita tidak bersatu dan mengetahui kebenaran lantas mencabar kekuasaan mereka. Dengan cara ini kita akan terus saling curiga mencurigai antara satu sama lain.

Mari kita pecah blok-blok yang menjadi batu penghalang kepada penyatuan kita. Islam sentiasa mengamalkan budaya berwacana mencari kebenaran, islam itu sungguh toleransi dan indah.justeru memperkenalkan keindahan islam serta menjawab setiap persoalan dengan hati yang dingin merupakan satu cabang jihad.

Bersama kita membina dan menegak syiar islam.

Allahhuakbar!

1 ulasan:

  1. Setuju sangat dengan cadangan tersebut, kita tidak payah pergi jauh tengoklah contoh kerajaan negeri kelantan lebih 18 tahun, setiap bangsa dan agama dapat hidup dengan aman dan damai.

    Rakan2
    Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
    bagi komen setiap artikel yang saya tulis. …ada artikel baru

    BalasPadam