Rabu, 6 Ogos 2008

saat PENGUASA mula terdesak....

Kalau disingkap kesemua sejarah empayar zalim didunia, saat kejatuhan mereka sering disulam dengan peristiwa zalim! Namrud sanggup membuat kawah api yang besar semata-mata mahu membakar Ibrahim, Firaun pula sanggup mengejar dengan gerombolan tentera yang besar demi membunuh Semua pengikut berserta Musa yang tidak bersenjata. Mereka seolah hilang akal bilamana kekuasaan mereka tergugat.



UMNO merupakan parti tertua diMalaysia, berusia 62 tahun sejak dari awal kelahirannya pada 11 mei 1946. Mendapat kuasa memerintah melalui "muzakarah" dengan British. 51 tahun merupakan tempoh berkuasanya UMNO dimuka bumi Malaysia tercinta ini.



Dalam tempoh itu telah melahirkan banyak jutawan segera Melayu hasil dari menjarah serta memunggah khazanah negara, mereka ini terdiri dari orang yang punya pertalian dengan tokoh pimpinan UMNO. Tokoh pemimpin UMNO juga tidak kurang hebatnya, mereka bergaya dengan kereta besar serta disaluti pelbagai lambang kemewahan disaat rakyat bergelut dengan kepayahan.Rasuah seolah tidak dapat dipisahkan dengan UMNO, menjadi satu kerugian tatkala masuk UMNO tidak kaya.



Justeru banyak kepincangan yang dilakukan UMNO terhadap negara, kesemua sistem diperkuda semahunya bagi memuaskan nafsu serakahnya. Setelah diulit dengan kesenangan, UMNO tidak mungkin dapat menerima saat kejatuhannya.



Lantas mereka akan guna segala bentuk perencanaan jahat demi mempertahankan kekuasaannya, walaupun terkadang perencanaan itu jelas diluar kewarasan fikiran. Akan dikerah semua jentera yang ada untuk menghancurkan pihak yang menggugat mimpi indah mereka.



Bagi aku "tidak akan ada keADILan kiranya tidak melalui tempoh KEZALIMAN!' setiap kejayaan memerlukan pengorbanan, Jenis pengorbanan itu bergantung pada kekuatan sesuatu kejayaan.

1 ulasan:

  1. Sememangnya setiap perjuang untuk berjaya dalam perjuangannya perlu merempuh pelbagai dugaan, sama ada berat ataupun ringan. Puak UMNO merasakan merekalah satu-satunya parti yang memperjuangkan nasib orang melayu tanpa disedari segelintir orang melayu yang kurang cerdik ini dipergunakan demi kepentingan atasan mereka....

    Rakan2
    Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
    bagi komen setiap artikel yang saya tulis. …ada artikel baru

    BalasPadam