Sabtu, 2 Ogos 2008

ANWAR: memburu impian

Sekali lagi rakyat Permatang Pauh berdepan dengan peperangan, Pertarungan diantara anak kelahiran permatang pauh dengan penguasa yang memukul dan menghumbannya kepenjara.

Tidak seperti PRU yang lepas, penglibatan Anwar kali ini ibarat "memburu impian", Impian yang hampir terlaksana 10 tahun lalu, tapi terbantut kerana arus konspirator begitu deras. Tidak ramai yang mengalami nasib sepertinya, dijatuhkan kemudian dilempar fitnah yang membawanya terhumban kepenjara selama 6 tahun, namun masih punya peluang kedua untuk menggapai impian ke PutraJaya.

Pastinya pihak penguasa tidak akan memberi laluan mudah buat Anwar. Medan tempur ini tentunya disulam dengan serangan peribadi untuk meruntuhkan moral penyokongnya.Penguasa akan bertindak semaksimum mungkin agar majority kemenangan Anwar tipis, ianya akan digunakan sebagai modal untuk merendah-rendahkan kredibilit Anwar dimata rakyat dan dunia.

Bagi aku, ini merupakan pusingan akhir buat ANWAR dan UMNO-BN. Kiranya Anwar menang dengan majority tinggi bermakna misi memburu impiannya berjaya, manakala UMNO-BN terpaksa bungkus dan tutup kedai, begitu juga sebaliknya.

Ayuh rakyat Malaysia! kita berdepan dengan peristiwa yang bakal menjadi sejarah Negara.Mari kita berdoa kehadhrat ilahi agar permudahkan perjalanan menuju kemenangan sekaligus "harapan baru untuk Malaysia" menjadi kenyataan.

"Gendang sudah dipalu tanda perang sudah BERMULA!!!"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan