Ahad, 10 Ogos 2008

PPAUH: pertembungan klasik...

Pertembungan klasik yang dinanti oleh semua, antara Anwar dan Najib. Mutakhir ini nama kedua tokoh ini sering menjadi tajuk bualan rakyat tak kira dimana sahaja, samada kedai kopi, kedai runcit hingga ke belakang rumah tatkala che kiah dan che jah menjemur kain.

Kedua mereka pernah menjadi sahabat dan rakan sekerja diakhir era emas Pemuda UMNO hujung tahun 80an. Anwar merupakan Ketua Pemuda dan Najib timbalannya, Era ini menyaksikan suara Pemuda UMNO bergema laksana suara keramat! Pemuda UMNO digeruni dek kerana kelantangannya membela hak Melayu, walaupun Anwar tidak pernah waima sekalipun mencabut "Keris".

Tahun ini nampak perubahan, kalau dulu mereka bekerja ( Sebenarnya harap Anwar je yang lantang, kalau nak harap Najib alamat lingkuplah Pemuda UMNO tu) bersama, kini mereka bertembung! Pertembungan antara rakyat dan bangsawan, Anwar nerasal dari keturunan rakyat kebanyakkan manakala Najib berdarah Bangsawan. Uniknya pertarungan ini melibatkan Anwar secara langsung dan Najib hanya bertindak selaku jeneral perang buat UMNO.

Bertambah sengit pertarungan ini bilamana ianya merupakan yang terakhir buat kedua tokoh ini. Keduanya berada hampir dengan Impian, Anwar sedari dulu sentiasa menggalas harapan rakyat dalam perjuangannya, oleh yang demikian beliau tersungkur diterajang penguasa ZALIM.Najib merupakan tokoh yang cukup berhati-hati membuat percaturan karier politiknya, dek kerana mempunyai sang ayah berjiwa rakyat- Najib hanya perlu memakai gelaran sang ayah demi merealisasikan impian bergelar orang nombor 1.(mudahnyeee..)

Kini nasib mereka bakal ditentukan oleh rakyat Permatang Pauh, Samada mahukan pemimpin berdarah rakyat atau Bangsawan menjadi orang yang ke Putrajaya.Samada mahukan keADILan tertegak dibumi Malaysia atau dasar menindas penguasa gila terus mencengkam rakyat!

1 ulasan:

  1. Lawan Tetap Lawan ... Tidak kira siapa yang berdepan yang pasti segala tidak keadilan dapat dihapuskan ....

    Rakan2
    Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
    bagi komen setiap artikel yang saya tulis. …ada artikel baru

    BalasPadam