Isnin, 9 November 2009

Kata dua ANWAR dan Gerakan team blog Perak Express!!

Kata dua samada baiki prestasi dan turun berkhidmat atau kamu disingkirkan! itu antara amaran Anwar kepada ADUN dan MP PKR yang kelihatan mula asyik dibuai gelaran YB. Kata - kata itu memberi aku sedikit kepuasan setelah lama memendam rasa.

Tidak semua ADUN dan MP yang mempunyai sikap lalai sedemikian, tetapi segelintir dari mereka telah memalit lumpur yang mengakibatkan semua kita menjadi sial. Kes YB lompat cukup-cukup menyesakkan nafas aku, inilah akibat jika "tangkap muat". Alhamdullilah...Anwar sememangnya pemimpin yang berjiwa besar bilamana mengaku akan kesilapan memilih ungka-ungka ini menjadi calon.

Sebetulnya aku adalah antara mereka yang sudah mula meluat mahu bergiat cergas dalam lapangan ini. Manakan tidak, tiap kali terkenang saat-saat getir yang dilalui tatkala berdepan dengan penguasa gila sedikit masa lalu. Malah hingga kini para penguasa zalim maseh bernafas disinggahsana, cumanya nafas mereka tidaklah sekencang dulu. Maseh segar dalam ingatan pada suatu malam ditahun 99-2000, kepala aku ditunjal dengan sebatang cota sambil dihambur dengan kata-kata kesat. Kesalahan aku hanyalah berdemo sambil melaungkan "Hidup Keadilan!"...perghhh....masa tu beb.. kata-kata macam tu boleh menyebabkan kita mendapat gelaran pemberontak. Dan mahligai Kamunting merupakan hadiah dari sang penguasa buat kita yang degil mahukan perubahan.

Pada masa itu kita semua bersatu, susah senang kita tanggung bersama. Saat itu juga ada dikalangan pemimpin yang dalam pidatonya nampak hebat, karismanya terserlah dan lagaknya seorang panglima. Tetapi pabila ombak penguasa mula membadai, huh...mereka ini semua hanyut ibarat tunggul mati dibawa arus deras.cit

Pun begitu semangat kita tidak pernah luntur, memandangkan kita semua kebanyakkannya datang dari golongan rakyat kelas 3 atau bahasa rasminya orang bawah.hehehe.. segala ombak mahupun lahar berapi kita randuk dengan cekal. Apalah sangat jika terpaksa bermalam dilokap, kalaupun mahu diheret keKamuntingpun tidak mengapa, ini kerana kita sememangnya orang susah - jadi tidak rugi apapun, silap-silap untung lagi..hah..diKamunting semuanya percuma! Oleh itu kita semua tidak perlu lagi serabut memikirkan duit sewa rumah atau bilik, makanpun ditanggung beres, hmmm.....bak kata orang susah macam kita "Makan tanggung berak cangkung"hahahaha....tak percaya boleh rujuk pada bro arijan! hehehe...jangan marah beb.

Justeru pernah merasai segala keperitan menumbangkan penguasa angkuh, sudah tentulah golongan terpinggir lagi daif macam aku ni terkesan dengan perilaku jibauk - jibauk YB ni. Yang melompat satu hal, yang maseh ada macam tiada! itu belum lagi jibauk yang perasan bagus kononnya dia adalah orang yang hebat! alahai... dulu warung mamak merupakan tempat wajib untuk melabuhkan punggung sambil pekena teh tarik tongkat ali, sampai sanggup berembun sebab kaww sembang. Kini tempat itu semua tiada standard lagi, coffee house atau cafe menjadi tempat bersidainya sijibauk ni semua.Poooodaaahhhh.

Adus...pedih melihat telatah jibauk almalaun itu tadi, orang semacam ini kalau lompat ke BN alangkah sesuai sekali. Dalam BN mereka semua itu adalah OKU, tak upaya nak kerja tapi kalu membodek dan mengampu itu no hal braderr ( Orang Kuat Umno = OKU ) KAHKAHKAH...

Justeru itu, aku berharap agar jibauk-jibauk semua sedarlah diri dan fahamilah makna "Ketuanan Rakyat!" jangan sampai rakyat yang ajar macam mana nak sebut perkataan tu.Naya punya kes nanti...manakala pada semua pejuang,reformis dan aktivis diharap dapat bersama kembali untuk mempertahankan perjuangan ini, persetan dengan jibauk-jibauk itu, agenda perubahan kearah pembaharuan lebih penting dari mereka semua. Aku tersangat yakin bahawa ajal politik mereka semakin hampir!

Contohilah team Perak Express, mereka benar-benar pejuang! mereka begitu fokus pada matlamat perjuangan. Jibauk al-Malaun tidak sedikitpun meresahkan mereka malah jibauk jibauk ini pula berasa kaget dengan gerakan Perak Express. UMNO-BN dan Jibauk Al-Malaun ini tetap akan terkubur dibenam oleh rakyat!

Kuasa rakyat!
kuasa keramat!

1 ulasan:

  1. aku pun tak tau nak jawab apa kat kawan2. kalu nal lompat letak jer lah jawatan tuuu.. baru betul.. KORANG AJAR BETUL.....

    BalasPadam