Ahad, 28 September 2008

raya UNTUK rakyat bukan untuk JAKUN


Salam Eidul fitri buat seluruh teman-teman serta pengunjung blog eddieputra sekalian.



Lebaran tahun ini pastinya ada kelainan, terutama bagi aku yang tinggal dibumi Selangor. Sesuai dengan maksud sambutan Eidul fitri, yakni menyambut kemenangan selepas sebulan menentang nafsu.Di Selangor rakyatnya masih meraikan kemenangan dalam menentang perakus dan perasuah penguasa zalim.

Cuma masih ada lagi yang meratap pilu dibawah khemah-khemah yang dibina atas tapak runtuhan kediaman mereka masing-masing. Runtuhan atas nama pembangunan yang lebih bersifat keuntungan, bukannya bersifat pembelaan rakyat tajaan penguasa terdahulu. Ada juga yang masih tidak keruan mengenangkan tanah yang masih tidak bergeran.Alahai...



Banyak lagi kes-kes tertunggak yang ditinggalkan oleh penguasa terdahulu. Namun aku yakin dan percaya, usaha sedang dijalankan bagi menyelamatkan mereka. Almaklumlah... belum genap setahun lagi kerajaan "PR" memerintah dan kerajaan baru ini masih lagi diganggu dengan mimpi indah dendangan jakun-jakun politik yang menagih habuan.



Jakun-jakun tersebut melagukan sambil mendabik dada "kununnya" mereka orang lama, merekalah yang setengah mampus berjuang untuk menaikkan kerajaan baru ini.cit..pooraahh.



Bagi aku, lantaklah dengan mereka ini, yang penting apa yang dilaungkan mesti dilaksanakan. Kalau mahu diberi habuan pada jakun-jakun tersebut diatas jasa mereka mendendangkan hikayat 1001 malamnya itu, Pastikan segala kes-kes rakyat diselesaikan.



Aku berjuang bukan kerana nama mahupun pangkat, nama dan pangkat boleh diberi pada jakun-jakun tersebut. Aku berjuang diatas nama dan prinsip keadilan, oleh yang demikian aku akan menentang kiranya perjalanan pembelaan nasib rakyat tidak dilaksanakan seperti sepatutnya.



Akhir kalam, ku pohon kemaafan diatas segala salah silap aku selama ini, semoga Eidul Fitri tahun ini menjadi yang paling bermakna buat rakyat dan bukannya jakun-jakun politik meraikan habuan!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan