Khamis, 17 Julai 2008

HADIAH buat Anwar setelah membela nasib rakyat

Disaat rakyat mengetahui kebenaran tentang keadaan ekonomi Malaysia yang sebenar, Anwar menerima habuan dari kejayaannya mendedahkan kenyataan tersebut dalam perdebatan hangatnya.

Umum sedia maklum tentang perihal siapa yang lebih menyakinkan dalam membentangkan hujah dipentas pidato,sebab itu ada beberapa media yang membuat tinjauan umum berkenaan siapa pilihan rakyat untuk menjadi juara- Anwar terpilih dengan undian sebanyak 96 peratus. Namun dek kerana berjaya mendedahkan serta mempertahankan nasib rakyat dalam setiap hujahnya, Anwar diseret ke balai polis dengan cara hampir sama seperti peristiwa gelita 98.

Inilah nasib Anwar yang sering degil membela nasib rakyat walaupun nyawanya pernah hampir melayang. Beliau tidak pernah serik dengan tekanan serta ancaman yang dihadapkan keatasnya, bagi dirinya "kalau takut dengan risiko, jangan bicara soal perjuangan".kata-kata ini juga menjadi pegangan seluruh pejuang perubahan yang bangkit berjuang bersamanya.

Ibarat lilin yang membakar diri,Anwar merupakan satu-satunya bekas pemimpin negara yang paling banyak rekod ditahan dan punya rekod besar bilamana dipukul sewaktu dalam tahanan dalam keadaan dirinya punya status bekas timbalan perdana menteri Malaysia.

Semalam sewaktu sabhery memikirkan akan pekerjaan baru kerana tewas dalam perdebatan, Anwar terpaksa tidur dalam tahanan. perkara ini masih dilaluinya walau usia sudah menjangkau ke 60 tahun dan punya seorang cucu! Anwar dibebaskan pagi tadi dan akan dipanggil semula pada 18 oktober depan bagi tujuan penyiasatan kes liwat yang di kenakan keatasnya.

persoalan sekarang, apakah setelah melalui segala keperitan dalam hidupnya,setelah berhempas-pulas mempertahankan hak rakyat,setelah disumbat dan diterajang, setelah difitnah dan diaibkan, Anwar Bin Ibrahim tidak layak diangkat untuk memimpin negara yang kian parah ini?

renungkanlah...

1 ulasan:

  1. Ini membuktikan pemerintah semakin tertekan dan terdesak. Kita perlu bebanyak berdoa kepada Allah agar segera tunjukkan kebenaran. Kita perlu lawan sehingga kebenaran tercapai.

    Rakan2
    Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
    bagi komen setiap artikel yang saya tulis. …ada pendapat saya tentang debat ...

    BalasPadam