Selasa, 29 September 2009

SELCAT:PERINGATAN ISTIMEWA UNTUK "ORANG ITU!"

UMNO ANGKUH!!!! itulah yang dilaungkan oleh orang itu pada malam Pilihanraya Umum ke-12 yang lalu.Kata-kata itu disebut berulangkali oleh orang itu semata-mata mahu rakyat membuka mata terhadap keangkuhan UMNO selama ini.

Orang itu juga menyelitkan beberapa kisah skandal yang membabitkan Parti tertua itu, Pendedahan berkaitan penyelewengan UMNO dalam mengurus tadbir Negeri dan Negara sering menjadi isu hangat oleh penceramah-penceramah Parti Pembangkang. Khalayak pada malam itu mendengar dengan tekun ucapan orang itu yang juga turut berjanji akan mendedahkan lebih banyak lagi kerakusan UMNO sekiranya Parti Pembangkang diangkat menjadi pemerintah kelak.

Khalayak malam itu tidak seperti khalayak dulu, mereka sudah berani untuk lakukan perubahan. Ada dikalangan mereka yang hadhir pada malam tersebut merupakan antara mangsa penindasan Penguasa UMNO. Janji bahawa jika diberi peluang kita akan selongkar dan heret mereka kemuka pengadilan, menjadikan khalayak mula menanam tekad.

Beriltizam pada detik itu...makanya pada tanggal 8 mac 2008, Satu kejutan telah berlaku...Keangkuhan UMNO Selangor tersungkur jatuh. Rakyat mula berpesta meraikan kepuasan...dimana-mana sahaja mereka menyebut tentang penyelewengan UMNO. Rakyat begitu bernafsu untuk mengetahui akan perihal tersebut.Bagi mereka Pakatan Rakyat adalah wira rakyat, PR akan pasti menyelamatkan negeri dari terus diselubungi penindasan.

Maka pendedahan tersebut mula menjadi realiti, rakyat begitu teruja dengan modus operandi UMNO dalam menggelapkan hasil cukai rakyat.Wang pembayar cukai dianggap seolah duit Parti UMNO, Malah lebih mengejutkan tatkala siasatan ketemukan pengeluaran wang secara besar-besaran pada malam PRU oleh Wakil Rakyat UMNO yang sudah tidak tersenarai selaku calon.Kemana mahu dibawa wang itu agaknya?

Malangnya, disaat rakyat menikmati pembongkaran tersebut,Orang yang pernah berkempen sedaya upaya dan melaungkan penolakan UMNO kelihatan seolah mahu membela parti rasuah itu.Lebih menyedihkan orang itu secara langsung membela penyangak tersebut hanya kerana PR menyoal kakitangan kerajaan yang sudah semestinya diarah oleh para penyangak dan jakun-jakun UMNO.

Kes yang melibatkan porfolionya langsung tidak dibicarakan, ramai kakitangan pejabat agama dan agensi kerajaan berkaitan mengeluh melihat juak orang itu yang terlalu sibuk dengan hal kontroversi - dari turun berjumpa mereka dan berdiskusi tentang pembaharuan pentadbiran dibawah kendaliannya.Lihat hal kepala Lembu...orang itu diam seribu bahasa...mengapa??

Ada sumber yang memaklumkan bahawa diakhir pertemuan orang itu didalam mesyuarat baru-baru ini, dia menegaskan akan terus mengeluarkan isu. Ikrarnya sambil menghentak meja beberapa kali bahawa dia tekad akan memperjuangkan matlamatnya itu.Persoalannya adakah orang itu akan menggunakan media sekali lagi untuk memperjuangkan apa yang disebut sebagai perjuangnya itu? apakah dia lupa atau sengaja yang dia itu adalah merupakan ahli mesyuarat kerajaan? Mengapa tidak mahu menggunakan kedudukan serta saluran yang betul untuk menegur? mengapa harus mencontohi sikap orang lain?

KEPADA ORANG ITU AKU INGIN MENGINGATKAN! AKU ADALAH ANTARA ANAK MUDA YANG TELAH MEMBUAT KERJA BODOH BERJUANG UNTUK MENENTANG UMNO! PEMAHAMAN AKU DAN SELURUH ANAK MUDA YANG LAIN IALAH, SEGALA SKANDAL YANG MEMBABITKAN KEPENTINGAN RAKYAT OLEH UMNO WAJIB DIBONGKAR!

ANDAI KATA KITA TEWAS PADA PILIHANRAYA UMUM NANTI DISEBABKAN PENDEDAHAN ITU, KAMI REDHA! INI KERANA CITA-CITA UNTUK MEMBONGKAR SUDAH BERJAYA DAN TERPULANG KEPADA RAKYAT UNTUK MENENTUKANNYA!

JANGAN KAMU CUBA PUNAHKAN HARAPAN KAMI YANG TELAH BERSUSAH PAYAH MENGANGKAT PERJUANGAN INI, SESUNGGUHNYA KESANGGUPAN KAMI BERDEPAN DENGAN KEGILAAN UMNO INILAH YANG MENYEBABKAN KAMU ANTARA ORANG YANG SEDANG MENIKMATI HASILNYA.

FIKIRKANLAH!

1 ulasan:

  1. Allahuakbar!!! Bongkar lagi!! kami rakyat bawahan cukup kecewa dgn pimpinan itu..untuk apa dibela khir toyo?? adakah kerana khir toyo dapat memberinya jawatan menteri besar?? Perjuangan apakah yang dimaksudkan sambil menghentak2 meja?? Perjuangan porak perandakan pakatan?? Ini memang kerja bodoh dan tak masuk akal..memang boneka umno..

    BalasPadam