Selasa, 22 September 2009

TOLAK ISA: permulaan tamatnya kerjaya ahli politik UMNO?


Sesuai dengan kapasitinya selaku Ketua Umum Umno, Tun Dr.M sekali lagi mencampuri urusan dalaman UMNO. Kali ini ISA menjadi mangsa, alasan yang diberikan oleh TDM ialah ISA terbabit dengan politik wang. Makanya sudah tentu ia tidak sesuai diturunkan selaku calon PRK DUN Bagan Pinang Oktober depan.


Jika meneliti sikap yang ditunjukkan oleh TDM ini, Pimpinan UMNO seperti Ali Rustam, Khir Toyo, Khairy Jamaluddin dan ramai lagi bakal digugurkan dari senarai calon PRU-13. Kesemua mereka ini punya rekod politik wang. Nampaknya kerjaya politik mereka juga bakal berakhir, ini kerana suara TDM dianggap keramat oleh UMNO.


Oleh yang demikian, sentuhan TDM dalam penentuan calon DUN Bagan Pinang adalah penentu nasib kebanyakan ahli politik UMNO. Sekiranya Presiden 'wala' dengan gesaan TDM, maka tamatlah riwayat mereka. Jika Presiden enggan melayani kerenah pengasas UMNO (baru) ini, alamatnya....kerjaya Presiden selaku Perdana Menteri bakal berdepan dengan nasib yang pernah diterima oleh Pak Lah.Alahai..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan