Jumaat, 11 September 2009

RAKYAT DIDAHULUKAN!!!!


Pendengaran Awam yang dianjurkan oleh SELCAT minggu ini benar-benar mencabar. SELCAT yang ditubuhkan oleh Kerajaan Selangor bertujuan menyediakan sebuah kerajaan yang berintegriti.Makanya bagi menyediakan kondisi tersebut, SELCAT mula menjalankan tugas dengan menyiasat kehilangan jutaan ringgit wang pembayar cukai yang dihabiskan sekelip mata oleh kerajaan terdahulu (UMNO).


Sesi pendengaran telah menyaksikan bagaimana wang rakyat bertukar menjadi wang parti (UMNO)! Para Pegawai Daerah telah bersetuju bahawa amalan sedemikian amat tidak bermoral sama sekali.Bayangkanlah peruntukkan DUN yang sepatutnya dibelanjakan kepada semua rakyat disuatu kawasan DUN telah disalahguna dengan membiayai perbelanjaan Program parti, malah ada laporan yang menunjukkan bahawa pejabat Bahagian juga menggunakan peruntukkan tersebut.


Alahai..aku juga pembayar cukai diSelangor, Cukai itu termasuklah cukai pintu dan tanah dimana jika terlewat melunaskannya maka barangan rumah serta kediaman berhadapan dengan kemungkinan disita.Tetapi MALANGNYA hanya Parti itu sahaja yang mendapat keuntungan dari semua wang pembayar cukai itu.


Dalam sidang itu juga telah diperdengarkan bagaimana seorang bekas ADUN yang tidak lagi dicalonkan oleh partinya masih sempat menyapu bersih kesemua baki peruntukkannya pada malam Pilihanraya. Inilah sikap sebenar mereka yang mengaku kununnya mengamalakan "Tradisi Membela Rakyat" dan kini "Rakyat didahulukan" rupanya tak ubah seperti "Buaya panjang 14".


DULU KINI DAN SELAMANYA.........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan