Isnin, 29 Jun 2009

DEBAT: umNO CUAK!!!

CUAK! itu perumpamaan yang tepat kepada UMNO tatkala menilai cara mereka menjawab pelawaan DEBAT dari Tuan Guru Nik Aziz. UMNO begitu dangkal menggunakan alasan kununnya mahu mengelak perpecahan umat melayu jika hasrat itu diteruskan. Persoalannya ialah, siapa yang memulakan serangan? UMNO punya akses kepada Media, melaluinya serangan demi serangan dilakukan terhadap parti pembangkang. Malah adakalanya kelihatan agak melampau tuduhan yang dilemparkan.

UMNO sememangnya bacul dengan mengamalkan taktik menyerang parti pembangkang tanpa beri ruang pada mereka untuk menjawab selama ini. Mereka seolah bangga memukul orang dengan cara mengikat kaki dan tangannya.Tetapi mereka sekalipun tidak akan berani beradu secara terbuka, itulah UMNO DULU KINI DAN SELAMANYA....

Nah! sekarang merupakan medan terbaik! tidak timbul soal perpecahan, sebaliknya ia mampu membantu rakyat dalam mencari kebenaran diantara dua pihak ini.Melalui pentas debat inilah rakyat akan dapat menilai tentang siapa yang lebih jujur dalam membela nasib mereka.

Oleh yang demikian, UMNO harus menggunakan peluang ini untuk kembali membaiki imejnya yang semakin buruk! Usahla berdolak dalik,tunjukkanlah keberanian untuk menghadapi kenyataan....atau sememangnya UMNO cuak untuk berdepan dengan kebenaran!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan