Rabu, 8 Oktober 2008

Teman Sejati (Pejuang Perubahan)



Pagi semalam aku menghantar satu sms kepada seorang teman seperjuangan, sms tersebut merupakan luahan kebimbangan aku terhadap situasi Parti mutakhir ini.

Sebaik menerima sms tersebut, beliau lantas menghubungi aku. Hmm..Mulanya aku menyangka sms yang kukirim padanya membuatkan beliau marah, Almaklumlah...temanku ini sudah membuat keputusan untuk bersara dari dunia politik.

Sangkaan aku meleset, beliau nampak cukup bersemangat mengulas situasi semasa Parti. Ulasannya membuatkan aku hampir terlupa dengan persaraannya, seolah beliau masih lagi "on track".

Perbualan kami berlangsung setengah jam lamanya, beliau memberikan pandangannya tentang isu-isu semasa. Selain itu beliau juga menasihati aku agar terus kuat dalam mengharungi perjuangan yang tidak berkesudahan ini.

Terdetik dalam kalbu, mengapakah orang sepertinya tidak dihargai? jasanya dalam parti bukan sedikit, malah adakalanya idea yang dilontarkan oleh beliau menjadi penyelamat keadaan. Misalnya penubuhan JDM (Jawatankuasa Daerah Mengundi), ianya cukup berkesan bagi melicinkan pergerakkan parti dalam membawa agenda perubahan ke kawasan-kawasan tersebut.

Melihat keadaan beliau ini, membuatkan aku terkenang detik pertarungan PRU-12 yang lalu. Waktu itu semua pejuang "All Out" sepanjang kempen Praya berlangsung. Tiada langsung terlintas difikiran kami untuk menagih habuan, sebaliknya kami mahu bersama mengembalikan "Kemerdekaan sebenar" buat seluruh rakyat.

Perjuangan ini juga diharung dengan semangat mahukan perubahan! Tetapi itu semua sudah menjadi kenangan. Buat temanku itu, aku doakan agar beliau terus dikurniakan kehidupan yang aman..InsyaAllah.

1 ulasan:

  1. Blog header dengan linangan air mata cukup menyentuh hati..

    Sahabat teruskan perjuangan..

    BalasPadam