Khamis, 2 Oktober 2008

Kami bukan Politikus, kami PEJUANG!!!

Sebulan yang lalu, saya telah membuat pengumuman untuk meletakkan jawatan selaku Ketua AMK Subang.Keputusan ini walaupun ditentang oleh semua AMK Subang, namun saya tetap dengan pendirian yang telah dibuat.

Ekoran dari keputusan saya itu, maka AMK Subang akan dipangku oleh Timbalan saya yakni Saudara Dzulkhairi sehingga pemilihan 2010.

Menjadi aneh, pabila satu keputusan dalam mesyuarat tergempar Bahagian yang berlangsung baru-baru ini, telah menafikan hak AMK Subang dengan melucutkan semua barisan pimpinan AMK Subang dan menggantikannya dengan satu pasukan yang kononnya orang lama.

Perbuatan ini jelas melanggar etika parti dimana Bahagian tiada hak untuk menentukan apatah lagi melucutkan AMK Subang.

Alasan yang diberikan oleh mereka AJK Bahagian yang sembunyi semasa Perang tetapi muncul kembali setelah menang, cukup dangkal.

Saya menasihati pada teman-teman sekalian agar bertenang, Saya pohon agar mengikut arus. Perjuangan ini bukannya untuk mengejar pangkat dan habuan, ianya untuk kita menegakkan keADILan buat semua.

Suka diingatkan, bahawa wadah perjuangan ini tidak harus dijadikan pentas politik yang penuh dengan aksi sepak terajang. Ianya bukanlah seperti yang saya juangkan selama ini, Saya perjuangkan ialah keADILan dan kebenaran, Saya berjuang untuk membela nasib rakyat yang miskin dan terpinggir.

Tidak pernah walau sekelumitpun terdetik dihati untuk mengejar pangkat dan menagih habuan. Saya juga mahu seluruh anak muda menolak orang yang pandai bermain politik, kerana sudah sekian lamanya kita dibelenggu oleh janji-janji retorik mereka.

Perjuangan ahli politik hanyalah berkisar pangkat dan habuan, sedang pejuang mengharapkan kesejahteraan dalam kehidupan.

Tumbangnya UMNO-BN kerana mereka sarat dengan ahli Politik, naiknya PAKATAN RAKYAT kerana didukung oleh para pejuang perubahan! Dengan itu, seharusnya tiada tempat buat mereka yang mahu bermain politik disini.

Maka sewajarnya AMK Subang menuntut satu sidang pemilihan diadakan sempena Mesyuarat Agung AMK Tahunan yang akan berlangsung dalam waktu terdekat ini.

Oleh yang demikian, Saya akan adakan majlis perjumpaan dengan seluruh ahli AMK Subang serta para pejuang untuk nyatakan pendirian saya dalam isu ini,

Perjumpaan ini akan diadakan dalam waktu terdekat, yakni sebelum berlangsungnya Mesyuarat Agung Tahunan.Berkenaan lokasi dan waktu akan dimaklumkan kelak.

Justeru itu saya ingin memberi ingatan pada mereka yang berkenaan:- "kami bukan ahli politik tetapi kami Pejuang!!"

REFORMASI!

1 ulasan: