Khamis, 30 Oktober 2008

Habis Madu Jalan Bersepah part 2

Askar juga manusia, sama seperti orang koporat dan teknokrat, oleh itu askar juga punya perasaan dan maruah. Askar juga punya kemahuan, cuma mungkin kemahuan itu tidak sama dengan kemahuan golongan koporat atau teknokrat.

Pemikiran mereka juga berlainan dengan pemikiran golongan koporat yang punya idea taraf Profesional. Tetapi adalah malang sekali menolak askar secara total dek kerana alasan fikiran mereka tidak mencapai standard golongan koporat atau teknokrat.

Penolakkan ini hanyalah akan mendatangkan musibah pada kem tersebut. Musuh akan mengambil kesempatan untuk menyerang kembali, Dikala itu siapa yang mahu pertahankan kubu? adakah golongan "Profesional"? Mampukah mereka berpencak mempertahankan kubu dari ditawan musuh?

Nah! Disitu jelas menampakkan kebodohan golongan "Profesional" itu tadi. Mereka sudah tentu tidak mahir dengan penggunaan senjata apatah lagi mencatur strategi perang. Ketika inilah askar yang dianggap golongan keparat diperlukan, askar cukup Profesional dalam menghadapi situasi perang yang mendesak.

Dengan ketiadaan askar yang mempertahankan kubu-kubu ataupun benteng pertahanan, sesebuah negara pastinya berdepan situasi kalut. Rakyat yang semakin bimbang melihat senario tidak menentu ini akan memberi ruang pada pihak musuh, maka tentunya pihak musuh dengan mudah menerobos masuk dan menawan.

3 ulasan:

  1. satu hari nanti pasti mereka akan kenang..

    teruskan perjuangan!

    BalasPadam
  2. Teruskan perjuangan saudara...

    SHANA

    BalasPadam