Rabu, 16 September 2009

no to ISA : YES WE CAN!!!!



Aku sedikitpun tidak merasa terkesan dengan pembebasan 5 tahanan ISA semalam, Pada aku inilah pembebasan "terpilih",Atau mungkin juga istilah pembebasan "Bagan Pinang" lebih sesuai sempena menyambut pilihanraya kecil diDun Bagan Pinang oktober depan.


Aku akan berasa sayu,bangga,gembira dan semua perasaan baik dalam hidup ini tatkala seluruh panca indera aku bisa mendakap berita ISA DIMANSUHKAN!!! jika berita sekadar pembebasan tahanan, bagi aku itu hanyalah satu lagi tambahan penghinaan kepada keluarga mangsa dan seluruh manusia.Pembebasan yang berlaku ekoran penahanan tanpa bicara...... kesalahan tidak jelas dan hanya kertas pertuduhan semata yang menjadi asas untuk menghalalkan tindakan mengurung seseorang.


Bertambah lucunya lagi, apabila ada suara-suara sumbang yang mahu simangsa tahanan mengucapkan terima kasih kepada penguasa.Untuk apa terima kaseh? terima kaseh kerana menahan mangsa selama 7 tahun serta membiarkan keluarganya menangung derita?


Mungkin ada yang setuju dengan saranan bahawa akta ini dipinda ataupun dibuat penambahbaikan, pada aku selagi akta ini mampu menahan seseorang tanpa bicara - selagi itulah aku akan kata ini AKTA ZALIM!!! Manakala buat mereka yang maseh mahu berkuasa dengan bergantung melalui akta ini, makanya selain kamu ZALIM kamu juga BACUL!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan