Rabu, 30 September 2009

ISA SAMAD MEMANG BIJAK!

Sejurus ditabalkan selaku calon tunggal UMNO-BN bagi PRK DUN Bagan Pinang, Isa Samad dengan nada bersahaja mengatakan bahawa beliau hanya bersalah melanggar kod etika pemilihan UMNO sahaja dan ia tidak boleh disamakan dengan kes RASUAH!

Tambah Isa lagi, lihatlah pada pimpinan pembangkang terutama ketua Pembangkan Anwar Ibrahim dan Lim Guan Eng selaku Ketua Menteri P.Pinang, mereka berdua merupakan bekas banduan yang didapati bersalah oleh mahkamah dan masih mampu bertanding serta menang.Oleh itu tidak ada sebab untuk sesiapa mempertikaikan krdebilitinya (isa) untuk diturunkan selaku calon kali ini.

Alahai....Kasihan Isa Samad...alasannya begitu dangkal sekali, mungkin Isa terlupa ataupun sememangnya kurang pengetahuan tentang kes kedua tokoh pembangkang itu. Dalam kes Anwar yang menyebabkan beliau terpenjara selama 6 tahun dahulu, adalah menjadi keraguan bilamana negara digemparkan dengan penemuan rakaman Video V.K Linggam.Dalam video tersebut jelas membuktikan bahawa ada percaturan hakim dibuat oleh beberapa towkey judi dan juga Perdana Menteri.Video yang popular dengan julukan Correct,correct,correct itu, ada dengan jelas menyebut perkataan "kes Anwar" dalam rakaman tersebut.

Malah melalui "SuruhanjayaDiraja" yang dibentuk sejurus desakan dari rakyat juga mencadangkan kepada YDP Agong agar mendakwa kesemua mereka yang terlibat dalam klip tersebut.Namun seperti kebiasaannya fail tersebut tersimpan kemas tanpa perbicaraan.

Mengenai Lim Guan Eng yang dipenjarakan dahulu ,Ianya adalah disebabkan sikapnya yang begitu beria mahu membela nasib budak perempuan MELAYU! Lim mendedahkan bahawa anak gadis MELAYU itu telah dirogol oleh Ketua Menteri! Maklumat diperolehi dari nenek kepada anak gadis tersebut yang begitu sayu melihat keadaan cucunya diperlakukan sedemikian.Saat itu tidak ada satupun orang UMNO yang dikatakan pejuang nasib bangsa melayu sanggup kedepan. Semua mereka hanya memandang sinis dengan tuduhan tersebut laksana "Lembu Kenyang". Akhirnya seperti yang terdedah dalam kandungan klip Correct,Correct, Correct.... Lim pula yang dipenjarakan.

Itulah nasib sebenar kedua tokoh tersebut, mereka terpaksa meringkuk dalam penjara hanya kerana mahukan keadilan! Sudah tentu situasi itu berbeza dengan isu Isa Samad, Kes menabur rasuah atau dalam istilah juak-juak UMNO disebut "garam"! dibicarakan dalam kamar disiplin UMNO. Dalam penghakiman tersebut, lembaga Disiplin telah membuat satu konklusi bahawa Isa telah SALAH kerana rasuah! atau bahasa manja golongan UMNO "POLITIK WANG" sewaktu bertanding merebut jawatan Naib Presiden UMNO. Menurut Tun Dr.M pula, kesalahan Isa sungguh memalukan, beliau menang dengan membeli undi dan bukannya kerana rekod kepimpinannya!!

Tetapi, sudah tentulah UMNO kebanyakan menganggap kes Isa hanyalah perkara biasa, bagi mereka sudah menjadi tradisi dalam UMNO dimana setiap calon yang mahu bertanding jawatan tertinggi wajib memberi sesuatu "Imbuhan" kepada perwakilan.Jika tidak alamatnya BUNGKUS! Seperti nasib Tengku Razaleigh.

Dalam PRK Bagan Pinang ini, aku amat yakin bahawa UNDI POS tersebut akan pergi kepada UMNO-BN sebanyak 90%!!!! Ini bukanlah kerana PD diumumkan sebagai Bandar Tentera Darat (kalau yb UMNO tu tak meninggal,jangan haraplah Najib nak membazir air liur buat perisytiharan tu) Tetapi kerana UNDI POS sudah sekian lama begitu.Ini bermakna, Isa sudah boleh tidur lena kerana belum masuk padang sudah dapat markah percuma! TAHNIAH!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan